8 Nisan 2020 Çarşamba

Panik atak nedir? Nasıl yendim? Ne kadar sürdü?


Panik atak, istenmeyen bir misafir gibi birden gelir ve bütün kontrolü ele alır. 

Ben nasıl atlattım? Ne kadar sürdü? Neler yaşadım? Bunları anlatacağım size. Eğer sizde yaşadıysanız ve ya şuan yaşıyorsanız mutlaka okuyun. Bu gün atlatmak için tavsiyeler adlı yazımı da yayınlayacağım.



İlk önce bende nasıl oldu onu anlatayım, bu arada yaşadığım belirtileri de size aktarırım. Gece vakti olmuştu bende, birden kalbimin hızla çarptığı fark ettim, bunu fark ettiğimde hemen karnıma bir ağrı girdi ve yavaştan boğazımda sanki bir şey düğümlenmiş gibi oldu.
O an sanki nefesim duracak, kalp krizi geçireceğim ya da delireceğim gibi hissediyordum. Kendimi sakinleştirmeye çalıştım, içimden bir ses öyle haykırıyordu ki hastaneye git diye hemen hastaneye gittim. Saat sabahı dördüydü, malum bir gün önce yılbaşıydı, birde yılbaşı günü elim kırıldı (2020 böyle başladı J). Gittim olayı anlattım, bundan bir sene önce bunlara benzer krizler yaşadım ama böyle olmamıştı diye anlatıyorum. Adam dinledi beni doktora söyledi hepsini, sonra doktor tansiyon, kalp hızı bunları ölç pasla demiş.
Beni içeri yatırdılar, adam geldi ölçtü (tansiyonu ben ölçtüm J). Sonra biraz dinlen sen dedi. Ama ben diyorum ki burada kesin öleceğim. Neyse dakikaları sayıyorum, öyle oldu böyle oldu 1 saat geçti herhalde diyorum. Adam geldi, doktor 15 dakika sonra bir daha ölç demiş (daha 15 dakika olmuşJ). Geldi bir daha ölçtü ve doktora söyledi oda normal yolla gitsin demiş, ben hala kendimi kötü hissediyorum. Dışarı çıktım kar yağıyor, yan tarafta kamelya var oraya oturdum, bir şey olur diye bekliyorum. Biraz bekledim baktım olacağı yok eve gideyim, en azından ölürsem evde öleyimJ içeri girdim, hala aynı sabaha kadar oturdum. Hiç uyumadan evden çıktım, sınav vardı okula gittim. Okula gittiğimde azda olsa dinmişti ya da ben fazla dikkat etmedim.
Sonra gündüzleri bir sıkıntı yok akşamları olduğunda başlıyor. Böyle bir hafta geçti, sınavlar bitti memlekete döndüm. Bu arada sınavlara girmeyip gitmeyi bile düşünüyordum, ama sonra bu rahatsızlığın şimdiye kadar kimseyi öldürmediğini öğrendim. Sabretmeliydim ve ettim. Sınavlardan sonra memlekete geldim ve direk bir psikiyatriye gittim. Önceden buraya gitmek benim için sıkıntıydı daha önce hiç gitmedim. Kendimi boş ver başkaları ne der? Böyle olunca şimdiye kadar erteledim ve en sonunda gittim.
Bir kadın doktor, girdim olayları anlattım ve 3 dakika geçmedi bunları kullan dedi ve yolladı. Asıl hikaye burada başlıyor ilaçlar. Yan etkisinin olacağını söylemedi ve ben kullanmaya başladım. Ve kullandığımda kalbim çarpmaya başladı, ataktan daha fazla ve daha kötü oldum. Bunları yazarken bile insan kötü hissediyor.
1 hafta zar zor alıştım ve ilaç artık etkilemiyordu, böyle içince kafa yaşamadım tabi milletim dediğimi gibiJ sadece biraz uykumu getiriyordu. 1 ay kullandım ve sonra, tekrar gittim psikiyatriye ve dozu arttırdılar. Bu 1 ay içinde kan değerlerime baktırdım ve kalp ritimlerimi doktor kontrol etti. Hiçbir sıkıntı yoktu ve biraz daha rahatlamaya başladım. Bu sorunu paylaştıkça daha çok rahatlıyordum çünkü; bu rahatsızlık sorduğum en az 3 kişiden 1inde var. Doz arttıktan sonra bir hafta kullandım ve bıraktım. Ve 3 ay böyle hissettim ve şu an iyiyim. Eğer sende böyle bir şey yaşıyorsan emin ol dostum yalnız değilsin.
Bu dönemde her şeyden etkileniyordum, sanki her şey beni öldürebilecekmiş gibi. Ama ilacı bıraktım ve kendim üstünden gelmeye başladım. Bu zamanda en çok ailemin faydasını gördüm. En büyük destekçim onlardı.
Bende ne kadar sürdü? Nasıl atlattım? Neler yaşadım? Anlattım. Bunu gibi yazılar görmek istiyorsanız yorumda belirtebilir ve akşam yayınlayacağım. Panik atak nasıl geçer? Tavsiye yazımı okumanızı tavsiye ederim. Sağlıklı kalın, kendiniz olun.


Hiç yorum yok:
Yorum yap Comments

Etiketler