9 Nisan 2020 Perşembe

Kriz yönetimi, nedir? Avantaja nasıl döner?


Bu gün sizlere krizleri nasıl avantaja çevirdim bundan bahsedeceğim. Siz bunu hayatınıza nasıl uygularsınız tecrübelerimden bahsedeyim.


İlk olarak size yaşadığım bir kriz olarak panik ataktan bahsetmiştim, bunu kendi lehime nasıl çevirdim. İlk olarak sağlığıma dikkat etmeye başladım, sonra egzersiz yapma alışkanlığı kazandım. Uyku düzenimi düzene soktum. Bunun yanı sıra kafamı başka yerlere odaklamak için müzik ve dil öğrenmeyle ilgilendim. Bu kriz aslında hayatı ne kadar kötü ve boş geçirdiğimi gösterdi. Aslında çok fazla eğlenmek için vakit yok, boş takılmak içinde çok uzun bir yolculuk.
Bundan dolayı aslında iyi ki yaşamışım diyorum bazen ama yine de kötü günlerdi. Hayata bakış açım değişti, sağlığın önemini anlamıştım. Bunu bu şekilde fark etmek gerçekten güzel, sigaranın zararını kanser olduktan sonra öğrenmek kadar kötü bir şey yok. Sağlığın önemini de bu şekilde öğrenmediğim için şanslıyım diyebilirim.
İkinci kriz anını avantaja çevirmek, korona yüzünden evde karantinada kaldığımız bu dönemde, blog yazmaya başladım. Dil konusunun üzerine biraz daha gitmeye başladım.
Hepimizin bazen atlatması gereken sorunlar olur, önemli olan onları atlatırken edindiğimiz tecrübeler. Eğer insan yaşadığı sorunlardan hiçbir şekilde ders almayıp gelişmeseydi, hala anne kucağında olamayışımıza ağlardık.
Güçlenmek için problemleri çözmemiz ve bu süreçte savaşmayı öğrenmeliyiz. Maalesef hayat tozpembe değil. Bir kasın zarar görüp kendini yeniden onarırken gelişmesi gibi, bizimde bu sorunlarla parçalanıp gelişmemiz lazım.
Bu zamanlar geçecek, tarihte böyle olaylar sürekli oluyor ama bizim bu olayı nasıl atlattığımız önemli. Sizde bu zamanda kendinize güzel alışkanlıklar edinin ve karamsarlığa düşüp birden ipleri salmayın.
Kendinize aynı normal günlerde baktığınız gibi, bu günlerde de bakmaya dikkat edin. Eğer kendinizi nasıl olsa evdeyim deyip salmayın, depresyon kapınızı çalabilir ve ruhsal olarak yenik düşmüş gibi hissedersiniz. Ayağa kalkın ve savaşın, bu günler en kısa zamanda bitecek. Önemli olan siz bu durumdan neler kazandınız. Acıların, sorunların ve problemlerin en güzel yanı bizlere bir şeyler öğretmesidir
Sağlıklı kalın sağlıklı yaşayın, kendiniz olun ve kendinizden asla vazgeçmeyin.

Hiç yorum yok:
Yorum yap Comments

Etiketler